Skreddersøm:Mediekunnskap for teknologiavdelingen
Hvorfor egner dette kurset seg for din bedrift?
Journalistikk skapes ikke lenger bare med lyd, bilder og bokstaver. Utviklere, UX-ere, analytikere, og produkteiere og forretningsutviklere er en viktig del av medieproduksjonen. Og oppmerksomheten om verdien av å sette sammen brede team fra flere fagområder, er blitt større i de fleste miljøer. På dette kurset, skal vi bygge bro mellom teknologi og redaksjonelle prinsipper og styrke samspillet mellom fagområdene.
Kursdeltagerne vil få et godt innblikk i: Hva er egentlig greia med journalistikk? Hva mener vi når vi snakker om presseetikk og redaktørplakaten? Hvorfor har både kriminelle, politikere og varslere det samme krav på kildevern? Og hvorfor oppfører vi oss som om kildevernet er noe hellig? Vi skal også diskutere hva som skjer når mange ukers hardt arbeid likevel ikke blir publisert.
På to dager får kursdeltakerne en grunnleggende innføring i journalistiske prinsipper, lærer om Vær varsom-plakaten og det å bli felt i PFU. De får koden til å forstå hva det handler om og blir rustet til å jobbe med redaksjonelle miljøer.
Dette kan kurset inneholde:
Praktisk informasjon
Vi jobber sammen med deg og dere for å skreddersy kurs og kompetanseopplegg, både fysisk og digitalt.
Dette kurset kan tilpasses til å være alt fra en inspirerende sesjon til en dyptgående flerdagers workshop. Dette kan også inngå i en større kompetansehevingsplan for hele redaksjonen.
Ønsker du dette kurset til din bedrift?
Kursledere
Foto: NTB
Geir Terje Ruud
Kursholder, tidligere journalist og nå mediekonsulent
BIO
Geir Terje Ruud har 10 års erfaring fra VG Nett, og har vært digital sjefredaktør i Ekstra Bladet (Danmark) og utviklingsdirektør i NTB.
Foto: Tom-Egil Jensen
Siri Skaalmo
Kursholder og daglig leder for IJ
BIO
Siri Skaalmo er daglig leder for kursvirksomheten og administrasjonen av IJ. Hun har bakgrunn og erfaring innen journalistikk, ledelse, medieutvikling og innovasjon, blant annet fra Dagens Næringsliv.